Dva rody souperi o trun

Vsem lidem, hram a kniham, kde kradu jmena se hrooozne omlouvam. Text dole je takovy nastin situace, ktera by byla na pozadi moji hry. Do vyvoje by mely postavy moznost v pripade zajmu zasahnout. Nejde mi o simulaci reality, nechci z toho delat hru o truny. Staci mi, kdyz tam bude lehky, uveritelny nadech, ktery v hracich vyvola pocit,ze svet neni koule okolo postav, ale ze v pozadi se tvrde bojuje o moc.

Kampan by mela jakoby 3 slupky.

1. questy souvisejici pribehy postav a druziny
2. mensi questy, do kterych se postavy muzou nechat zatahnout, zatimco pracuji na 1
3. v pozadi soupereni dvou rodu o trun, kdy bude zalezet na ambicich postav a chuti hracu, jestli a jak zasahnou.


Edward III.

Za jeho vlady kralovstvi prosperovalo, rozvijel se obchod, remesla. Povstani byla vzacna a vzdy prehledne potlacena. Lid byl spokojeny a zeme bohatla. S pribyvajicimi roky kral zacal verit, ze by mel svou vladou oblazit i okolni zeme. Jeho nevlastni bratr Ulric jej v tomto podporoval a jeho naseptavani se promenilo v utok na sousedni kralovstvi. Vystrojit flotilu bylo nakladne, pres velke ztraty se podarilo vylodit. Pozemni bitvy sly stejne spatne jako namorni. Zdanlive bezedna pokladnice se nakonec vycerpala a rise zustala v troskach. Edward III. neunesl svuj neuspech a zesilel. Ulric se prohlasil za lorda Ochrance (rise) a zmocnil se vlady, dokud se kral neuzdravi.

Edward III. mel sedm synu, dva neprezili porod. Nejstarsi, princ Victor, padl v bitve u Tarlois. V poradi druhy, nejstarsi zijici syn, sedmilety Cedric musel zustat v Ehbu jako zaruka, ze se agrese nebude opakovat. Kdyz mu bylo dvanact, sileny kral jej nechal vinou Ulricova naseptavani vydedit a vydal dekrety, ktere ho zbavuji jakehokoli naroku na trun a dedictvi. Pak zde jsou dvojcata Eric a Tjuri, oba v porucnictvi stryce Ulrica. Sance, ze nejmladsiho syn Oren, dosahne na trun byla miziva z byla pro nej zvolena cirkevni draha.

Kralovstvi Ehb se spokojilo s vitezstvim, pomerne nizkym odskodnym 75 000 Korun jednorazove a pote kazdy rok 50 000 Korun.

Corwinu prakticky vladne Ulric, ktery je velmi neobliben jak mezi slechtou, tak prostym lidem. Slaby kral znamena, ze se dari lapkum a podobnym nekalym zivlum. V pripade Edwardova uzdraveni, by jej musel Ulric odstranit a dosadit na trun Erica. (Preskakujic Cedrica a jeho linii).

Cedricovi se za morem dari, je jak inteligentni, tak zrucny se zbrani. Brzy se stava rytirem, prvni vojenske uspechy vyusti v prizeneni se do vyznamne Ehbske slechticke rodiny d´Val. Lide okolo nej citi prilezitost a snazi se s nim manipulovat. V pripade, ze by ziskal dostatecnou podporu a moc, mohl by se pokusit narokovat si Corwinsky trun.

Obe zeme sest let devastuje Cerna smrt, mor, ktery o zivot pripravi tretinu populace.

V teto dobe zaciname hrat. Corwin, kdysi pysne a mocne kralovstvi v cele se silenym kralem, ktery je pouhou figurkou v rukach sveho nevlastniho bratra. Zeme je zadluzena, populace zdecimovana. V lesich jsou lapkove, casto jde o mistni pany, kteri misto aby sve poddane ochranovali na nich parazituji. Septa o revolte. Rytiri uz nejsou verni krali, ale namisto toho se zdruzuji pod prapory jednotlivych slechticu. Ti mezi sebou souperi. Ve vzduchu je citit blizici se konflikt a kazdy se na nej snazi pripravit.

Ehb je v lepsi financni situaci a trun je v pevnych rukou silneho krale. Stale cim dal vice oci se obraci k mori. Je jen otazkou casu, kdy slabost sousedni zeme da udalosti do pohybu. Vzhledem k extremni neoblibenosti Ulricovy vlady, vseobecne nespokojenosti a celkove tragickeho stavu zeme by s dostatecnou podporou lid vital Cedrica jako spasitele. Cast slechty by se pridala na jeho stranu a nasledovala by vlekla valka, kdy by se stesti stridave priklanelo na obe strany. Takovy konflikt mezi dvema soupericimi rody by mohl klidne trvat 30 let, coz by davalo dostatek prostoru pro nekolik kampani.

NPC:
Edward III. - prez sve silenstvi je stale oficialnim kralem Corwinu.
Ulric - lord protector, ochrance rise, zastupuje krale dokud se jeho stav nezlepsi
Cedric - v pripade smrti sveho otce by mohl zpochybnit pravost sveho vydedeni a narokovat si trun
Eric a Tjuri - dvojcata, Eric je o par vterin starsi. V porucnictvi Ulrica.
Oren - mnich

Kralovstvi
Corwin
Ehb

OK, takovej muj prvni pokus timto smerem, jsem zvedavej jak to bude (ne)fungovat pri hre.

Update:

Elizabeth Corwin
Zemrela pri porodu, její smrt Edwarda težce zasáhla.

Cedric Corwin 14 (vyděděn, žije v exilu), Tjuri a Eric 12 (jsou k nerozeznání, dokončují za sebe věty), Oren 9 (klášter), Elise 5

Edward má několik nemanželských dětí, ale vyjma anonymních peněžních darů se k nim nehlásí. (Dokud nebudou potřeba pro hru).

Quest seeds:

Skandál u dvora, zahýbá šlechtična manželovi s jedním z jeho rytířů?
Spory dvou rodů má ukončit svadba jejich dětí. Vzniklé spojenectví se nehodí třetí straně.
Otrávená hostina.
Osvobození šlechtice v zajetí nepřátel.
Ochrana šlechtice ohroženého magií.
Bitva prohrána kvůli zradě.
Bitva rozhodnuta jediným soubojem.
Žoldnéřská kumpanie went rogue.
Královský turnaj ve kterém jde o něco víc.
Za Ulricem (králův nevlastní bratr, který uchvátil trůn) stojí ještě někdo jiný.
Církev
Slabí nepřátelé mají mocné přátele.
Napsal: Element
Autorská citace #41
2.6.2014 21:39 - chrochta
Meč s fénixem je o pokusu o státní převrat a ten démon s tím nemá co dělat, to si jen Toth-Amon vyřizoval účty s šéfem spiklenců a lidmi, co budou zrovna okolo něj.

Jinak cestování je nebezpečný i když zrovna neprobíhá občanská ani jiná válka (lokálních válek a osobních sporů řešených nájezdy a pleněním bylo skoro tolik jako nemocí). A tlupa rabijátů si na menší skupinu - tak do tuctu lidí - klidně troufne. Navíc ne každý sluha je nadšený z toho, že se nechá pro svého pána zapíchnout - Ludvíka Orleánského, bratra francouzského krále, roku 1407 přepadli vrazi přímo v Paříži (uvnitř hradeb) a z tuctu sluhů neutekl jen jediný.

A nezapomínejte na "nezaměstnané" žoldnéře! Po skončení stoleté války se regulérně toulali Francií a dělali neuvěřitelný bordel, na počátku 14. století se žoldnéřská Katalaánská kompanie nepohodla se zaměstnavatelem, athénským vévodou, a asi 20 let tam vládla.
Autorská citace #42
2.6.2014 21:46 - Quentin
sos: Hej, to jsem neřekl :) Jen, že v takové hře je těch bojů míň. Srovnej Avatar a Game of Thrones. Ale jak řiká Gurney, určitě se to dá dohnat.
Autorská citace #43
2.6.2014 21:51 - Sosáček
Avatar jako airbender a korra? Hej, tam je tech boju o dost vic proto, ze tam pri nich neumiraji lidi :) A pritom postavy jsou "posledni benderka v kmenu", "100 let starej typek co ma zachranit svet" a "dedic trunu, co se nepohodl s otcem a ted rebeluje", nejsou to vidlaci co sli vykrast kobku.
Autorská citace #44
2.6.2014 21:58 - Gurney
chrochta píše:
Meč s fénixem je o pokusu o státní převrat a ten démon s tím nemá co dělat, to si jen Toth-Amon vyřizoval účty s šéfem spiklenců a lidmi, co budou zrovna okolo něj.

Ajo vidíš, tuhle si tak dobře nepamatuju (mám radši ty později psané jako Věž slona). Ale být to cílený, tak je to hodně dobrej pokus o likvidaci krále.

Sosáček píše:
...Crusader Kings

Jo, tohle je pro GMa nekonečnej zdroj inspirace.
Autorská citace #45
3.6.2014 08:14 - chrochta
Démon se pokusil vyřadit Conana na začátku Hodiny draka (a povedlo se mu to, k nemálému překvapení nemedijského krále, který si myslel, že ho zabije).
Autorská citace #46
3.6.2014 11:44 - Ebon Hand
QuentinW píše:
Ale jinak máte pravdu. Na hraní za šlechticů není nic špatného a dnd to určitě unese. Minimálně to unese do tý doby, než někomu přijde trapný, že ty bojový powery na character sheetu šest her nepoužil.

Tohle patří k OD&D, jak ho mastíme my. :-) Já to řeším tím, že postavám za dobrý backround dávám dodatečnou nebojovou dovednost zdarma vázanou v tomto případě na to šlechtictví. Není pak lepšího překvapení, než když ostatní PC zapomenou, že ten šlechticky s etiketou je taky pořádný bijec a pak tam sám rozseká nějakou potvoru. :-)

Gurney píše:
chrochta: No tak jasný, ale upřímně, nemá to zdaleka tu šťávu jako zakončit kampaň vlastní korunovací.

A rozhodně to nemá takovou šťávu, jako když můžeš korunovat sám sebe a místo toho korunuješ ďábelského upíra (NPC) a pak se všem vysměješ. :D
Autorská citace #47
4.6.2014 12:41 - Element
Gurney píše:
Vrabčák: Vypadá to hrozně dobře a máš fakt promyšlený co a jak, ale upřímně, je to spíš základ pro vydatnou settingovou příručku než pro kampaň. Bál bych se že kdybys to fakt rozjel jako hru, uděláš pro to neuvěřitelný množství práce a v té hře se to buď vůbec nijak neprojeví (protože postavy budou řešit něco úplně jinýho, co se téhle vysoké politiky bude týkat jen velmi vzdáleně) nebo se to budou snažit řešit, ale utopí se v tom množství NPCček a jejich motivací.

Máš pravdu, pravděpodobně je to spousta zbytečné práce. Jen jsem využil toho, že jsem měl náladu udělat si nějakej internet research a něco na základě té inspirace napsat. Doufám, že mi to pomůže v tom, že budu mít trochu jasněji v těchle politických záležitostech, kdybych to náhodou potřeboval při hře. Nicméně hru jako takovou si představuju jako klasický DnD, alespoň ze začátku. Nechám je dělat FedEx questy a do tohodle politického pozadí budu šahat pro inspiraci.
Gurney píše:
počet frakcí se kterýma PC interagují v jedný části kampaně neměl jít přeš čtyři

Tohle mi přijde rozumné, je důležitý informace dávkovat po kousíčkách a nechávat postavy poznávat svět a jeho obyvatele postupně. Zahltit je hned na začátku hromadou informací určitě nechci. Hráči budou mít úplně jiné problémy vzhledem k tomu, že to bude jejich první hraní (a moje ve 13th Age taky).
Gurney píše:
Sosáček píše:
...Crusader Kings
Jo, tohle je pro GMa nekonečnej zdroj inspirace.

V tom případě se na to musím podívat :)
Sparkle píše:
Podle mě by tomu hodně přidalo, kdyby minimálně jedno z PC mělo šanci fakt se na ten trůn samo dostat.

One Unique Thing některé z postav bude pravděpodobně něco tímto směrem. (Má modrou krev? :) ).
Autorská citace #48
4.6.2014 13:20 - Element
Vojtěch píše:
13th má celkem dost nástrojů na nebojovou činnost. One unique thing může hned z kraje dát celkem konkrétní vazbu na probíhající průšvihy, včetně přístupu k trůnu, nebo konkrétních funkcí u různých stran. Icon relationship dává hráčům možnost nabrat si kontakty a zaparkovat se v mapě vztahů. Backgrounds zase dávají hráčům motivaci profilovat se jako dvorské postavy. Když máš background Kralův paladin, tak tě to samo láká hrnout se do činností, kde by se dal uplatnit, už jen pro to, že mechanicky je to výhodné.

Přesně tohle. V podstatě je to část důvodů, proč jsem si nakonec vybral 13th Age. Chtěl bych tyhle věci vidět v praxi.
Gurney píše:
jako zakončit kampaň vlastní korunovací.

To zní dobře.
Ale reálně...Už jen dohrát nějakou kampaň by bylo awesome. Když nad tím přemýšlím, tak jsem ještě nikdy nic nedohrál, vždycky se herní skupina stihla dřív rozpadnout. :(
York píše:
Kromě toho je rozdíl, když tápou postavy a když tápou hráči.

Nééé. Žádný tápání. Tápání není zábava.
York píše:
na konci kampaně zjistí, že král ve skutečnosti celou dobu přisluhoval
lich kingovi.


Ještě víc pletich. Pěkné :)
Autorská citace #49
4.6.2014 13:48 - Element
OK, poradne jsem si to procetl. Podarilo se mi z plodne diskuze vysalvagovat nejake quest seedy :) K necemu jsem se vyjadril, k necemu ne, ale nad vsim jsem se peclive zamyslel :)

Momentalne cekam na pravidla, jakmile je budu mit a budu je moct studovat z pohodli postele, tak prinesu novy material.

Budu potrebovat nejak zaradit ikony a propojit je s materialem co uz mam + mam rozepsane hlavni rody kralovstvi.
Autorská citace #50
4.6.2014 14:26 - Ebon Hand
Vrabčák píše:
Ale reálně...Už jen dohrát nějakou kampaň by bylo awesome. Když nad tím přemýšlím, tak jsem ještě nikdy nic nedohrál, vždycky se herní skupina stihla dřív rozpadnout. :(

Jak dlouho trvala tvá nejdelší kampaň a na jak dlouho jsi plánoval?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Element

Od malicka knihomol, tak trochu zijici ve vlastnim svete a ve svych 26 letech stale vecne dite. Hraju DnD 4e a chystam se prejit na Next. Mezi moje dalsi male poniky patri snowboarding, posilovna, behani, krav maga a historicky serm. Muj nejlepsi kamarad se jmenuje Kiba, je to Shiba Inu a toleruj...více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095270156860352 secREMOTE_IP: 13.59.100.42